Блог стар, Моята гордост, Най-новото, Последно от блога

Нашата общност работи (част 2)

Нашата общност работи (част 2)Здравей, аз съм Лили Георгиева, консултант по кариерно развитие и личен брандинг, автор на настолната книга за кариерна промяна с истински истории на български жени „От любов към себе си“. В рубриката си „Моята гордост“ ти представям тези, с които се гордея най-много – моите клиенти, хората, които постигат промени вътре в тях, а след това и отвън, като откриват или се развиват в работата или бизнеса, които обичат. Преди година вече ти разказах в подробна статия какво се случва зад кулисите на общността  (включително и как можеш да станеш част от нея!) А този април, предвид извънредната ситуация, мобилизирах общността и създадохме безценна статия с ресурси, за да сме полезни и на хората извън нея.

Настоящата статия е специална и с нея искам да отбележа 5 години от моята консултатска дейност (стартирах през май 2015-а, по-подробно за моята история – виж в наръчника за кариерна промяна). В част 1, и настоящата, част 2,  ти споделям истории на сътрудничество в нашата общност, за да вземеш идеи и вдъхновение и за твоята промяна, особено ако ти е актуална, предвид извънредната ситуация.

Ако погледнем етапите на кариерна промяна, идва момент, в който да генерираме идеи за промяна и да ги ‘изтестваме’ в безопасна среда (преди да се хвърлим напълно в новата посока). Преминаването към нова професия, дейност или бизнес не става като ‘просто го измислим’, а като действаме, за начало полека и в малък мащаб, често в съчетание с основната ни дейност, която ни носи основните доходи. И тук идва ролята на нашата общност – за намиране на партньори, клиенти или консултанти, с които да се консултираме за или да изпробваме нашата идея. Или за участие в общи проекти или влизане в ролята на клиент на вече съществуваща услуга, с цел препоръка и даване на адекватна обратна връзка. Ако и ти си на такъв етап, намери общност, която да те подкрепи по подобен начин – безценно е!

А сега е време за конкретни истории на дами от нашата общност – наслади им се!Нашата общност работи (част 2)

  1. Венета Манолова – Драганова е адвокат и медиатор, специалист по правна превенция и извънсъдебно разрешаване на спорове. С богат опит от корпоративния сектор в областта на фирмено, търговско, гражданско и вещно право. Създател и автор в „Правометър“ – онлайн платформа за предоставяне на безплатна правна информация и услуги. За контакти с Венета: venetta.manolova@gmail.com

Аглика Хучала, друга дама от нашата общност, създател на Семеен център „ Бабина душица“, гр. София, се възползва от нейната експертиза – ето какво казва тя за работата с Венета:

Нашата общност работи (част 2)„Покрай лутанията каква правна форма за семеен център „Бабина душица“ да избера отново се обърнах към доверен специалист от общността на Лили Георгиева. Самият факт, че Венета е член на общността,  в моите представи, означава, че е проверен човек-професионалист.

Вени изготви списък с предимствата и предизвикателствата за всеки един вид подходяща правна форма и го предостави в разбираем табличен вид. Тя успя да внесе яснота по вариантите за правно съществуване и с нея все още работим по подробностите. Правната консултация за мен е също необходима стъпка за проверка на идеята в общността.“

А това е обратната връзка от работата й с Мариана Иванова, друга дама от нашата общност, която превръща обученията на треньори и обучители в трамплин, не само за техните участници, а и за тях самите. След като дълги години не е имала втори чифт очи за обученията, които е водила, сега тя е този втори чифт очи, който присъства докато обучителят е на сцената, за да може след това да му даде не просто обратна връзка, а цялостна картина с всички аспекти за развитие за обучителя, неговото обучение и бизнеса му.Нашата общност работи (част 2)

„Венета е адвокатът чудо, адвокатът, който говори на разбираем език. Адвокатът, който може да трансформира всяка клауза от един договор за услуги, и да преведе всяка дума, така, че да разбереш има ли подводни камъни за теб, като страна в този договор. Когато започнах, собствена консултантска практика, осъзнах важността на договорите, и как подписвайки даваме думата си, а да имаш възможността, някой да се погрижи затова вместо теб, да имаш човек, на който да се довериш, това за мен беше смисъла, думите лекота и спокойствие. Благодаря, Вени, за твоята страст към правото и за отдадеността да се погрижиш за всеки детай. Благодаря за възможността да работим заедно, да имам спокойствието, че документите за собствената ми компания са изрядни и договорите, които подписвам защитават и двете страни на договора.“

А ето и обратната връзка от самата Венета за силата на нашата общност:

„Още при първото ми участие в уъркшопа на Лили Георгиева „Личен бранд“, усетих нещо различно, а именно чувството за уют и спокойствие. Почувствах се на сигурно място и предразположена на споделям, въпреки, че срещах всички за първи път. А когато търсиш отговори „отвътре навън“, това е основополагащо – способността да бъдеш откровен със себе си, но и възможността да споделиш със „себеподобни“, за да получиш ценна обратна връзка, която осветлява невидимите за теб спирачки и ограничаващи убеждения. Тези „непознати хора“ се оказаха мои съмишленици, с които трептим на еднаква честота, водени от устрема към развитие, самоусъвършенстване и удовлетворение.

В нашата Общност срещнах и момичета, които припознаха мен като човек, на когото могат да се доверят по пътя към промяната.

С всяка от тях заедно начертахме персоналната правна рамка, в която се намират към момента и произтичащите от нея права и задължения – при раздяла с работодател, при стартиране на нов бизнес или прецизиране на вече съществуващ такъв.

От една страна, като адвокат и специалист по правна превенция, аз се опитах да дам своя принос като им помогна с персонализирана оценка на правните възможности, минимализиране на рисковете и изготвяне на стабилни договорни отношения.

От друга страна – като приятел и част от Общността на Лили Георгиева, аз чувствах личен дълг и вълнение от историята на всяка една от тях, което направи съвместната ни работа лека, устойчива и продуктивна.“

Нашата общност работи (част 2)Това е отзивът на Венета за  Нели Мутафова , която помага на бременни и на семейства с малки деца да бъдат здрави, щастливи и богати. Прилага Бахова терапия, рейки и суперхрани. Автор е на сайта „Все по-добре” и на електронната книга в 2 части „Алтернативна Бахова терапия. Подкрепа за цялото семейство“.

С Нели се запознахме на семинара на Лили Георгиева „Пробив“. Нели е Бахов терапевт с изключително внимателен индивидуален подход. Тя ми помогна да формулирам моите лични намерения и цели, като надникнем навътре в мен. Само по този начин можем да видим цялата картина, на базата на която, да изградим последователни стъпки към резултатите, които целим. Получих от Нели изключително детайлен анализ на всичко споделено от мен, както и прецизна диагностика, включваща всички цветя и растения, подходящи конкретно за мен.

Старанието и индивидуалният й подход личаха във всеки детайл от съвместната ни работа. Препоръчвам Нели Мутафова на всеки, който е почувствал необходимостта от алтернативен метод за лична грижа в търсене на „Здраве и баланс на всички нива“.“

Нашата общност работи (част 2)2. Росица Чопева е финансист и по образование, и по призвание. Помага на предприемачи, стартиращи и установени компании, да взимат информирани решения, да държат финансите си под контрол, и да разпределят ефективно ресурсите си. Тя отлично познава предизвикателствата, с които се сблъскваме, когато развиваме собствен бизнес и ограничените ресурси, с които разполагаме.  Затова е създала SIXFIGURE, с мисията да бъде финансовия стратег до малки и средни компании. За контакти с нея:

Тя валидира своята услуга по финансово планиране и стратегия за малки бизнеси именно в моята общност клиенти с няколко дами, с които в процеса на кариерно ориентиране стигнахме до идеи за собствен бизнес.

Ето какво разказва Роси за една такава колаборация:

„Да стартираш бизнес е трудно. Предизвикателствата са ежедневние, правиш всичко сам и по усет. Най-труден обаче е момента, преди да започнеш. Тогава, когато хиляди идеи и стратегии се въртят в главата ти, но нямаш смелост да направиш първата крачка. Точно тук, в общността на Лили, аз намерих среда на доверие и подкрепа, успях да валидирам идеята си и намеря първи клиенти.

Аглика Хучала е един от първите клиенти, които се довериха на моите услуги. Заедно работихме по създаването на финансов план за Бабина Душица, място където децата учат и се развиват по ритъма на Валдолфската Педагогика. Заедно преминахме всички основни стъпки, за да види финансовият ефект на начинанието, планира и разпредели ресурсите си. Няколко месеца по-късно завършихме проекта с яснота, кои са основните предизвикателства и ключови моменти, как да започне и структурира бизнеса си.

Усещането, че това което правя носи стойност ми даде незаменима лекота и увереност да продължа смело по пътя към развиване на моите услуги и бизнеса ми.“

 А това е обратната връзка от самата Аглика:

„Когато идеята да създам семеен център „Бабина душица“ получи одобрение от близки и познати, по препоръка на консултанта по личен брандинг и близка приятелка Лили Георгиева, попаднах при финансовия консултант за малък и среден бизнес Роси Чопева. Консултацията по стратегически финанси със специалист с такъв богат опит като нейния се оказа абсолютно задължителна за създаване на реалистична представа за очакванията:

1)           с какви разходи е свързано осъществяването на плана

2)           накъде ще се развива един бизнес краткосрочно и дългосрочно (целева посока)

3)           прогнози с какви разходи и инвестиции ще са свързани различните етапи на развитие

4)           ценообразуване

5)           гъвкав инструмент от таблици, в които ние сами да въвеждаме данните и да проверяваме доколко се доближаваме до прогнозата

6)           възможност за непрекъсната подкрепа в случай на неяснота и въпроси

Консултацията с Роси ми даде така необходимата яснота, за да се впусна в това начинание. Всяка идея трябва да е финансово устойчива, за да има смисъл в нея да се вложат време, чувства, пари, участие на близки и познати. Благодарна съм, че попаднах на толкова човечен, вълнуващ се за съдбата на едно начинание специалист. Рядко съчетание между професионализъм и съчувствие.“

Нашата общност работи (част 2)

Деси Павлова, друга дама от нашата общност клиенти, е умел преговарящ и интригуващ презентатор, икономист по образование, с юридическа квалификация и 20 + години опит по проекти, предимно в сферата на инвестиции в недвижими имоти, с фокус върху франчайзинга и ритейла. За контакти с нея:  dessie.pavlova@gmail.com

Деси се запознава с Роси в нашата общност, покрай развиването на неин проект и… у двете възниква идея за съвместна услуга!

Ето подробностите от Деси:

„Благодарение на общността и постоянната обмяна на информация, подкрепа и съмишленически дух, се запознахме с Роси Чопева и аз реших да се възползвам от услугите й за изготвяне на финансов план за мой проект. Впоследствие се роди и идеята ни за това партньорство относно изготвяне и реализация на цялостна стратегия за избор и договаряне на франчайз, за което сега ще ви разкажа:

Когато сме на прага да стартираме свое собствено бизнес начинание, винаги стоим пред избора: да градим от нулата нещо ново и уникално (според нас) като продукт или услуга или „да си спестим откриването на топлата вода наново“ и да се ползваме от опита, ресурсите и репутацията на вече установен и работещ бизнес.

Изборът на вариант 2 ни води логично към франчайзинга.

Да станем франчайзополучател накратко означава: да получим лицензирани права да продаваме продукти и/или услуги под чужда търговска марка за определена локация или територия, срещу заплащане на възнаграждение, като ползваме ноу-хауто, бизнес модела, маркетинга, обучението и репутацията на Франчайзодателя-собственик на тази търговска марка.

При добре направен избор на франчайз партньор, си спестяваме време и усилия за разработка, развитие и популяризиране на собствен нов продукт или услуга; намаляваме значително риска, присъщ за всеки стартиращ предприемач, осигуряваме си достъп до много ценни ресурси – цялостна бизнес концепция и действащ модел на работа, маркетинг и реклама, обучения и последваща подкрепа и насоки за текущо управление на бизнеса, а не на последно място: прави ни разпознаваеми и създава доверие в продукта и услугата ни, чрез ползването на утвърден и популяризиран вече успешен бранд.

За тези от вас или ваши близки, които припознават предимствата на този модел на работа, или биха искали да узнаят повече за възможностите и предизвикателствата, които той носи – аз, с безценната помощ и подкрепа на Роси Чопева, сме насреща да ви помогнем.

Ето как:

1) Като ви преведа и запозная със стъпките в процеса по избор на подходящ франчайз, кандидатстването и получаването на франчайз права за определен срок за дадена локация или територия;

2) Като извървим целия път заедно, рамо до рамо, от прегледа и селекцията на подходящ бранд, през цялостната кореспонденция, преговори и анализ, до евентуалното успешно сключване на договор за франчайз.

3) Всичко това, анализирано и валидирано от финансова гледна точка от Роси, по отношение на: размер на инвестицията и евентуално ползване на финансиране, системата от франчайз такси, финансов модел за работа и прочие.“

А ето и отзивите на Мариана Иванова за работата с  Росица Чопева:

„Потърсих Роси, в момент, в който влизах в дългосрочни партньорски отношения. Моята цел беше, финансов експерт да прегледа ситуацията на финансовите взаимоотношения, в които влизам, за да мога аз да имам по ясна представа за ситуацията, в която се намирам.

Роси, просто ми отвори очите, успях да видя, каква е инвестицията от моя страна, да разбера стойността на моята ангажираност към проекта и изобщо да си изградя цялата картинка за ситуацията, в която се намирам. Благодаря, ти Роси, за твоето присъствие, за предложенията как да защитя себе си в тези отношения, и за твоето бързодействие и експертно предложение, предлагайки ми различни опции. За мен най-ценното беше, яснотата, за това какво давам, и какво ще получавам и вътрешносто спокойствие, с което влизам в партньорство.“

Нашата общност работи (част 2)3. Теди Хаджийска е консултант по промяна и изграждане на автентичен аз, чрез личностно, емоционално и духовно израстване, в синхрон с ума, сърцето и душата. Тя помага на хората да направят промяна и да преминат през трудностите в живота, осъзнавайки своите страхове, бариери и подсъзнателни модели, за да стъпят уверено, осъзнато и смело на своя път от любов към себе си.

За контакти с нея: teodora.hadjiiska@gmail.com

Ето какво споделя Мариана Иванова за работата с нея:

„С Теди се познаваме отдавна, откакто бяхме заедно на курс по фотография, животът продължи да преплита пътищата ни на курсове като Техники за Емоционална свобода и Пренареждане на матрицата. Вече четири години, тя се потапя в пространството на Акашовите записи, и аз толкова години, така и не се записвах, докато не разбрах, че съм чакала тя да започне да води курса. И така преди няколко седмици, тя потопи мен и сругите участници, на едно приказно пътуване към себе си. Пътуване, в което вътрешната истина извира с лекота, пътуване, което за два дни, премина с такава лекота неусетно. Теди е толкова грижовна и истинска, водеща и държаща пространството през сърцето, така, че всеки участвик да може да разгърне себе си напълно в точния момент.  Освен обучението, тя ми помогна за разбиването на мои собствени вярвания. Един от най-силните моменти бе, когато видях как от малка, съм живяла с мисълта, че парите , които имам принадлежат на другите, и дори да стигат до мен, те не са мои. Съответно изпитвах вина при получаване и при даване на пари, за щастие, вече нямам проблем да заявя собствената си цена, към моите клиенти и да слушам интуицията ми за това какво заслужавам. 

Благодаря, Теди, за даровете, които споделяш с лекота, за чудесата, които творим заедно свързвайки се с този свещен вътрешен глас,по пътя на разгръщането на даровете, които носим в себе си.“

А тук Теди от своя страна разказва за Мариана:

„Познавам Мариана от близо 10 години, запознахме се на един фотографски курс и оттогава сме приятелки. Заедно сме били по много семинари и курсове, тъй като и двете сме души, които вървят към себе си и търсят своето развитие..

За един от курсовете, които провеждам я помолих да ми помогне да го надградя и с нейния опит да ми даде насоки как може да правя по-силни обучения.. С нетърпение очаквам обратната й връзка (статията е преди нея), защото знам, че тя е човек, който дава максимална стойност и чудесни и практични насоки.

С нея също така работим и взаимно (с ТЕС и Пренареждане на матрицата, а вече и през полето на Акаша) по индивидуални теми и си помагаме да се освобождаваме от негативни вярвания и стопиращи убеждения, за да вървим смело напред. Обичам я и я препоръчвам. „

Теди работи и с друга, вече позната дама от нашата общност, при напускането на предишната си работа:

„Потърсих Венета, когато бях взела решение да напусна корпоративния свят, но нямах яснота как да се случи прехода от правна гледна точка. Тя веднага откликна и още на следващия ден ми изпрати един ферман от стриктно посочени точки, клаузи и обяснения на всяка една. Така беше подготвила информацията, че дори на не-юрист да му стане ясно и да се почувства уверен, че знае какво прави.

Благодаря й от сърце за цялата помощ и знам, че във всеки един момент имам един професионалист, на който мога да разчитам. Най-красивата адвокатка. :)“

Нашата общност работи (част 2)Разказва и за Цветелина Топалска от нашата общност, собственик на разкошната Вила Топи и творец в Tzvetymade:

„С Цвети се познавам от дълги години, понеже работихме в един отдел в една и съща банка. J  И двете тръгнахме пътя на изграждане на свой собствен бизнес, тотално различен от корпоративния (хаха).

С нея работихме индивидуално по осъзнаване на силни страни, определяне на цени на продукти и варианти за позициониране.

От нея имам разкошни подаръци, които е правила специално за мен  – кутия за спомени и бижута, вълшебни чаши с лавандула, топъл и пъстър дизайнерски шал, който не свалям през зимата..

Нямам търпение да мине “това положение” и да правя семинари във ВИЛА ТОПИ, която с много любов е обзавела и подготвила, за да “почувствам селото” и да се потопя още повече в тази енергия и сила.“

Нашата общност работи (част 2)И ето още една взаимопомощ от нашата общност, с Любомира Любенова, видео маркетинг стратег, чиято работа е да вдъхновява бизнесите да включват все повече и повече видео в онлайн комуникациите си. Тя е убедена, че видеото отдавна не е бъдеще, а настояще. То е мощен инструмент, който изтласква бизнеса напред. В последните 10 години е работила с много бизнеси и с хора със свободни професии, които искат да изградят личен бранд онлайн.

„Срещнах Любомира на семинара на Лили за Личен бранд и тогава бях впечатлена от познанията и опита й във видео маркетинга. Преди няколко месеца тя, заедно с Видео Фабрика предложиха напълно безплатно курс по Видео Маркетинг, който заявих. Вече съм на средата на курса, страхотен е, възхитена съм. Въпреки че снимам доста видеа, се оказа, че има още много да уча и за пръв път виждам такъв курс, който да е супер структуриран, всяко видео – точно до секундата, с цялата информация, която ми е нужна.“

***

Това беше всичко от нас с момичетата във втората част от статията за партньорствата и приятелствата в нашата общност. Надявам се да сме ти дали вдъхновение и идеи и за твоята промяна!

Ако искаш да прочетеш Нашата общност работи (част 2)още истории на осъзната кариерна промяна и да разбереш коя е методологията за осъзната кариерна промяна, по която работя, можеш да се възползваш от два ресурса, които ти предоставям:

1. Наръчник за осъзната кариерна промяна, в който в 40 страници ти споделям 7 стъпки за нея, моята лична история на промяна, и как да използваш наръчника по време на криза.

2. Книга „От любов към себе си“ с истинсНашата общност работи (част 2)ки истории на български жени, 312 страници ( с 20% отстъпка до 13.07)

Нашата общност работи (част 2)